Eigenlijk zaten we nog midden in de toestand met de internetverbinding toen we een schuurtje bestelden. En nu vraag ik me af: hadden het kunnen weten dat we ons in een veel grotere ellende stortten dan waarin we zaten? Of zou het uiteindelijk allemaal meevallen. Ik hoop het laatste, maar vrees steeds meer het eerste.
We hebben zondag 23 september een schuurtje besteld bij de blokhutten-webshop Azalp.nl uit Etten-Leur. Een prachtig exemplaar met 2 gescheiden ruimtes en mooi passend bij ons roze huisje. We moesten bij de bestelling wel meteen de hele bestelling betalen. Even gekeken, wisselende reviews, maar in goed vertrouwen betaalden we de 2666 euro aan.
Starter Thomas Deters
Azalp is een Brabantse onderneming van Thomas Deters. Op de website ikgastarten.nl van de Rabobank vertelt hij over zijn onderneming: “Zonder waarde ben je niks. Dan is je bedrijf gebaseerd op gebakken lucht. Een zeepbel.”
Het bedrijf dat hij samen met Peter-Jan Broeders draait, lijkt verdacht veel op een bedrijf dat die gebakken lucht verkoopt. In elk geval aan ons en het lijkt erop dat de 2700 euro die we betaald hebben voor het schuurtje al gebakken is, zonder schuur en zonder geld terug.
Wat doet Azalp?
Niks. Als je bestelt en betaalt, volgt een bevestiging. Daarna hoor je niks meer. Als je belt, neemt een telefoniste neemt allervriendelijkst op, maar ze doet niks voor je. Na mailen en een dreigement van certificaat trustedeshops gaven ze na 3 weken door dat we de levering van het schuurtje in week 44 konden verwachten. Daarna bleef het stil. Toen we 2 weken na de beloofde leverdatum, belden wanneer het schuurtje geleverd zou worden, wisten ze niks. Sindsdien wachten we op een antwoord zonder resultaat.
En dan ineens lees je reviews waarbij het 9 maanden duurt voordat iemand een kapot schuurtje onvolledig geleverd krijgt. Betaal je daarvoor 2666 euro of kunnen we naar ons geld fluiten?
Nu proberen we de bestelling te annuleren. We hebben nu eenmaal een schuur nodig. Broodnodig. Maar we kunnen niet wachten op de 9 maanden grillen van azalp.nl. Ineens schreven ze in hun mailtjes dat de late levering kwam omdat we de rekening nog niet hadden voldaan. Dat was nieuw. We hebben bijna 2700 betaald, er rest nog 105 euro die betaald moet worden, maar die we ook mochten voldoen als de installateur de schuur zou komen opbouwen en staat helemaal los van de bestelling. Nu schijnt daardoor de levering ineens later te zijn geworden.
Gebakken lucht van azalp.nl
Ik word hier heel moedeloos van. Op de opmerking dat we onder de levering uit willen, is de reactie dat dit niet kan omdat het een bestelling op maat is. We hebben het product laten impregneren, maar we horen niet wanneer het geleverd wordt. Er is geen zicht op een termijn en het hangt van de grillen van Azalp af wanneer het komt.
Annuleren gaat 20% van de koopsom kosten, dat betekent 540 euro voor iets dat we niet krijgen. Om de resterende 2126 euro te krijgen, moeten we 540 euro losgeld betalen. Hoezo besodemieteren. Is het al crimineel genoeg om aangifte te doen?! Of mogen Thomas Deters en Peter-Jan Broeders vrijuit mensen geld aftroggelen voor gebakken lucht?
Een mail die ze vanmorgen stuurden, biedt weinig duidelijkheid. Hij is niet aan ons gericht, maar aan ene Niels. Er staat in:
Het lastige is dat wij deze klant helemaal geen duidelijkheid kunnen geven qua levering.
Wordt dus zeker vervolgd…
Reacties
Een reactie posten